(2018. augusztus 9. csütörtök) a 100%
Vannak dolgok, amik tőlem függnek, egy tíz éve működő egyesület elnökétől.
Vitorlás Földkerülés egy Nemes Célért, azaz Életmentő műtétre váró Gyermekeknek fogok gyűjteni adományokat négy éven keresztül. Ezeket az adományokat 100%-ban továbbítom. Nem ebből finanszírozom az autómat (ami nincs) nem ebből finanszírozom az egyesület működését. Mivel az indulás csúsztatva lett, bizonyos külső okok miatt (ezt majd a könyvemben indulást követően részletesen taglalni fogom) és Hanna Baba jelentkezett a Projekt elején, hogy szeretné, hogy Neki is gyűjtsek támogatást. Azt találtam ki, hogy sörös, üdítős dobozok gyűjtésébe kezdek és minden orgánumon felhívást teszek közzé, hogy a dobozokat ne a kukába dobják, mint szemét, hanem tegyék külön zsákba, mint hozzájárulás, mint támogatás egy Kislány életének élhetőbbé tételéhez.
Decemberre Veszprém Zala és Vas megyében, ahol nyitott fülekre talált a felhívás és erre az apró mozdulatra hajlandóak voltak, összegyűlt egy autónyi doboz. Az egyesület bérelt egy autót és jómagam begyűjtöttem. Kicsit kíváncsian álltam az eseményhez, hogy vajon mennyi gyűlik össze. A nap végére már azon aggódtam, hogy befog-e egyáltalán férni ez a sok zsák. Mindenki, akivel találkoztam nagyon lelkes volt és odaadó, jó EMBEREK.
Másnap elvittem a dobozokat az INTER-Metálhoz, akikkel előzőleg megállapodtam a dobozok átvételéről. Azt mondták a tárgyaláson, ha ezt végig viszem, minden egyes dobozhoz plusz 25%-támogatást kapok. Ez így is lett és átutaltak 103ezer 610Forintot. MENNYI SÖRÖSDOBOZ IS EZ?
Most, hogy Hanna Babának ismét műtétre kell mennie, a megszokott tendencia alapján, miután megtankoltam az egyesületi kocsit, amit a nyaralóba járáshoz használok, mert persze a nyaraló a cég székhelye, átutaltam a dobozokért kapott összeget, azaz 103610Ft-ot.
Én, míg élek segíteni fogom az Embertársaimat! Az, hogy Ön, vagy Általad a doboz hova kerül az csak Önön, vagy Rajtad múlik!
Mi fog most történni Hanna Babával?
Hanna Pfeiffer szindrómás. Az első koponya rekonstrukciós műtétje következtében vízfejűség, hidrokefal alakult ki. Folyamatosan nyomás alatt volt a 2. és 4.agykamra, mivel az agyvíz nem tudott elfolyni. Ezt műtétekkel próbálták megoldani, szétszedték a nyaki csontokat, Arnold Chiari eljárás, de mivel három műtét sem hozott megoldást, az ötödik műtéttel shöntöt kapott. Ez a shönt a problémás agykamrákba van beépítve, a mellkasán át a hasnyálmirigyhez van levezetve, amin keresztül távozik a túlnyomást okozó agyvíz. Ezt kell most korrigálni, hiszen Hanna folyamatosan növekszik.
(2017. július 7. péntek) Kegyes időjárás!
Végre elállt a közel két hete tartó szél, ami miatt a hajó sátor tetejét nem tudtam lefóliázni, ezidáig. Most már végre folytathatom a benti munkálatokat, és a fedélzetet is fel tudom már tenni, szóval hamarosan már nem lesz szükségem sátorra 🙂
A méretek demonstrálása növekvő sorrendben 🙂
(2017. június 28. szerda) A földkerülő vitorlás hajó, már közelebb a víz felé!
A féltető, ami alatt részben állt a hajó, alacsonysága miatt nem tette lehetővé, a fedélzet ráépítését, ezért egyel kijjebb került. Ez nem volt egyszerű művelet, hiszen jobbról, balról 5-5 cm volt csupán, plusz kb. negyven centivel felette egy tetőgerenda. Szerencsére van a Kárai Trans, aki ismét segítségünkre sietett és egy nagyon UDVARIAS és PROFI darust küldött. Kb. két óra leforgása alatt kivettük a hajót, ami így már három méterrel közelebb került a vízhez :-). A következő mozgatás már a szállítás és vízre tétel lesz.
(2017. június 14. hétfő ) És elkezdtük bepakolni a bútorok szerkezeti részeit.
Miután a szerelvények bekerültek vízrendszer, elektromos rendszer (állítólag ez egy hónapot vesz igénybe), utána megkapja a bútorzat a látszó felületeket is.
Holnap jön a vízrendszer 🙂 a Kis-Izolátor Kft. nek köszönhetően!! kíváncsi vagyok, hogy mennyi ideig tart beépítenem.
(2017. május 24. szerda ) Bútorozásra felkészülni!!
Jövőhéten kedden elkezdjük beépíteni a bútorokat 🙂
A projekt, a hajóépítés tekintetében a vég kifejlett stádiumhoz közeledik. Jövő héttől, felpörögnek az események, ami azt jelenti, hogy a tárgyi eszköztámogatáson túl anyagi forrásra is szükség van a befejezéshez. Ezért naponta többször meg kell osztanom az új dolgokat és eseményeket, amik, főképp a Támogatás lehetőségeit taglalják, remélem sikeresen.
Tudtad, hogy készül egy vitorlás hajó, ami megkerüli a földet, négy év alatt és közben rendezvények formájában adományokat gyűjt Életmentő műtétre váró Gyermekek támogatására?
Tudtad, hogy Hanna Baba elfogadta a felkérésemet és amikor elkészül a hajó, a támogatók közül kihúz három nevet, akik eljöhetnek egy európai szakaszra a Földkerülő hajóra?
Tudtad, ha MOST támogatod a projektet, a hajóépítést támogatod, amivel el lehet jutni a rendezvények helyszínére?
Tudtad, hogy a rendezvényeken összegyűjtött pénz 100%-ban, azaz száz százalékban a Gyerekekhez kerül?
Tudtad, ha támogatsz egy szakaszt, hogy a hajó eljusson a rendezvények helyszínére, Te is rajta lehetsz a hajón?
Tudtad, hogy akár már 100Ft-al is támogathatod a hajóépítést?
Tudtad, hogy cégeknek van médiaajánlatunk is? (http://foldkerules.hu/vitorlas_foldkerules_mediaajanlat_szponzoracio.pdf )
Már csak azt nem Tudod, hogy Támogasd?
Átutalással: az egyesület rövidített néve: TEST SE
Számlavezető Bank: Magnet Magyar Közösségi Bank
számlaszám: 16200106-11565455
vagy: Most, aki 10.000 és 30.000Ft között támogatja a projektet, Ő egy Tom Marton, kimondottan a földkerüléshez tervezett, kézzel gyártott réz karkötőt kap ajándékba.
Aki 30.000Ft felett támogatja a hajóépítést, Ő egy Tom Marton, kimondottan a földkerüléshez tervezett, kézzel gyártott ezüst karkötőt kap ajándékba.
vagy: Támogatói kártyával, ami több mint 1081 helyen kedvezményre jogosít fel és sok plusz is jár hozzá: http://www.cardsale.hu/foldkerules
Vagy: ha kedvező áron beszélsz, a mobilodon:
Tudtad, hogy ezt a blogbejegyzést meg is lehet osztani?
Most már tudom, hogy tudod! Már csak Rajtad múlik és kérlek, ne légy kishitű magaddal szemben, hogy kis érték nem érték. De bizony az!!
Köszönöm szépen, üdvözlettel: Horváth Légrádi Márk
ui: Édesanyám feltette azt a kérdést, miért csak az apai nevet használom, amikor Ő sokat segít nekem. Jogos a felvetés, ezért elindítottam a névváltoztatási folyamatot 🙂
(2017. május 14. vasárnap ) Olyat csináltam, amit még soha!
De már elmúlt 🙂
Egy hajó legfontosabb eleme a kormánylapát, anélkül a hajó irányítása eléggé nehézkes. Az eredeti Equator 44 en egy kormánylapát van, Én szeretek biztosra menni és kettőt csinálok.
Nem mindegy a formája, hiszen annak tükrében fordul a hajó, illetve lassítja. Találtam egy tervrajzot, ami mellett letettem a voksot. Soha nem építettem még kormánylapátot az elejétől kezdve. Javítani javítottam már.
Ezt követően valamiből el kellett készíteni a végleges formát (mag), amiből lesz a mag és letudom róla venni a formát ( sablont), amiben készülnek a kormánylapátok. lássuk be ez macera és fölösleges, de ez van. Éljenek a kihívások.
Szerencsére könnyű dolgom volt, mert a GRM-Systems Epoxi műgyanta nem bántja a nikecellt. Szereztem lépésálló nikecellt, amit jól tudtam formázni.
És a terv alapján kifarigcsáltam, majd szépen megcsiszoltam.
De erről még nem lehetett levenni a sablont, ezért be kellett laminálni, ami kemény felületet biztosít. Ezt követően a kisebb hibákat kigittelni és szépen megcsiszolni.
Jó kis HITACHI géppel, majd kézzel.
Ezt követően kapott ismét egy vékony réteg gyantát, ami tükörsimává varázsolta a felületet.
Mivel kétoldalú sablont kellett készíteni, építettem nikecellből egy elválasztót, amivel megfeleztem a kormánylapátot és pontos összeillesztési felületet is biztosít.
Majd jöhetett a formaleválasztó paszta és az üvegszálak felhordása.
És elkészült a sablon 🙂
Fura, összesen dolgoztam vele kb. 10 órát 🙂
(2017. május 9. kedd ) Feladat teljesítve 🙂 Mármint a tegnapi napra kiírt terv.
A kérdés hatalma: Végre megkaptam az első pozitív kérdést: Hogy haladsz? És nem azt kérdezték: Hogy állsz? Az utóbbira rendszerint az a válaszom, hogy két lábon.
A készültség meghatározása, %-ban. Beszéltem jó pár tervezővel és hajóépítővel a százalékok meghatározásáról, persze két azonos véleményt nem kaptam. Mindenki az általa nehéznek ítélt munkát nagyobb százalékkal határozta meg.
Ezek szerint teljesen szubjektív.
Én a testet, a fedélzetet, és a bútorzatot tartom a legnehezebb és legidőigényesebb feladatnak, így azok 25-25-25%-ot érnek.
test | 25 | |
fedélzet | 25 | |
bútor | 25 | |
kárpit | 3 | |
tartályok | 2 | |
vízrendszer | 2 | |
elektromos rendszer | 3 | |
tőkesúly | 3 | |
kötélzet | 1 | |
szerelvényezés | 2 | |
állókötélzet | 2 | |
egyéb | 2 | |
vitorla | 5 |
Itt szeretném megemlíteni, hogy a test és fedélzet megépítésén kívül másra nincs hatása az időjárásnak, azaz napi 24 órában lehet vele haladni!! :-))
A vitorla el lett túlozva, Beszéltem Katalinnal, aki Támogatásként kiszabja és meg varja az öt vitorlát és azt mondta, két kemény nap alatt kész is vagyunk, ez jó hír!
Azt fontos megemlíteni, hogy összességében négy helyen folyik a hajóépítés, párhuzamosan:
– bútorosok építik a bútort
– az AGM Beton Zrt-nél készítik az összes tartályt (édesvíz, gázolaj, fekália)
– Gábor a motort rakja össze
– Én meg csak laminálok és csiszolok
Voltak az asztalosok is, átbeszéltük a beépítés folyamatát, lassan már a bútorok is érkeznek 🙂
Szerintem a következő beszámoló csütörtökön este lesz, addig is szép napot mindenkinek.
„Ha csak szeretnéd, ráérsz vele. Ha kell, vagy akarod akkor, csinálod.”
Theme by Anders Noren — Up ↑