(2016. március 11. péntek)
Még mindig nem fejeződött be a laminálási fázis, jelenleg 5 réteg van a hajón, így elértük a klasszikus charter hajók falvastagságát. Ám sajnos ez egy hosszú folyamat. 80 nm megcsiszolásához kell egy nap, ezután leportalanítjuk a csiszolt felületet porszívóval, átmossuk és legutolsóként pedig acetonnal átkenjük. Ez után pedig jöhet ugyan ez újra. De szerencsére ez egyre könnyebb lesz, hiszen egyre erősebb és nehezebb anyagokkal kell dolgozni, amiket egyszerűbb felrakni, hiszen nem hajlik össze-vissza. A hajó oldalsó részénél felül csak 9 réteg laminálás kell. Mért mondjuk azt, hogy csak? A tőkesúlynál ez 24-re növekszik. A mai nap a mostani laminálási szakasz befejeződik, a következő 5 réteg a jövő héten fog megérkezni és ezután kezdjük meg a felrakását.
Hétfőn először indul útjának a hajó, igaz nem vízen és közel sem olyan messzire, mint amire menni fog, hanem csak egy másik csarnokba. Ám ez sem olyan egyszerű, hiszen ehhez ki kell bontani a kaput. 😀 Így szombat, vasárnap miközben a hajó szárad, Márk vésőt és kalapácsot ragad és nekilát, hogy szélesebbre tárja a bejáratot.
Idén a Víz világnapja alkalmából Balatonfüreden egy hetes rendezvényt tart a Nők a Balatonért Egyesület, ahová Márkot is meghívták előadónak szombatra.
A hajó építése közben használt kamerákhoz csatlakozott pár újabb full HD-s is, a Bitframe jóvoltából, így nagy javulás történik majd e téren. A kamerák minősége mellett a megvilágítás is fontos, aminél a Lionszolg segített és további LED világításokkal tette még fényesebbé az építési területet. Ez úton is köszönjük nekik!
És egészen idáig, a végéig tartogattuk a nagy bejelentést. Elértük, a legtöbb médiában szereplő önálló projekt címet! 🙂
Köszönjük!
Ui.: Hétfőn új rovatot indítunk, de egyenlőre csak annyit árulunk el, hogy bekukkantást nyerhetünk Márk életébe! 😉