(2017. május 9. kedd ) Feladat teljesítve 🙂 Mármint a tegnapi napra kiírt terv.
A kérdés hatalma: Végre megkaptam az első pozitív kérdést: Hogy haladsz? És nem azt kérdezték: Hogy állsz? Az utóbbira rendszerint az a válaszom, hogy két lábon.
A készültség meghatározása, %-ban. Beszéltem jó pár tervezővel és hajóépítővel a százalékok meghatározásáról, persze két azonos véleményt nem kaptam. Mindenki az általa nehéznek ítélt munkát nagyobb százalékkal határozta meg.
Ezek szerint teljesen szubjektív.
Én a testet, a fedélzetet, és a bútorzatot tartom a legnehezebb és legidőigényesebb feladatnak, így azok 25-25-25%-ot érnek.
test | 25 | |
fedélzet | 25 | |
bútor | 25 | |
kárpit | 3 | |
tartályok | 2 | |
vízrendszer | 2 | |
elektromos rendszer | 3 | |
tőkesúly | 3 | |
kötélzet | 1 | |
szerelvényezés | 2 | |
állókötélzet | 2 | |
egyéb | 2 | |
vitorla | 5 |
Itt szeretném megemlíteni, hogy a test és fedélzet megépítésén kívül másra nincs hatása az időjárásnak, azaz napi 24 órában lehet vele haladni!! :-))
A vitorla el lett túlozva, Beszéltem Katalinnal, aki Támogatásként kiszabja és meg varja az öt vitorlát és azt mondta, két kemény nap alatt kész is vagyunk, ez jó hír!
Azt fontos megemlíteni, hogy összességében négy helyen folyik a hajóépítés, párhuzamosan:
– bútorosok építik a bútort
– az AGM Beton Zrt-nél készítik az összes tartályt (édesvíz, gázolaj, fekália)
– Gábor a motort rakja össze
– Én meg csak laminálok és csiszolok
Voltak az asztalosok is, átbeszéltük a beépítés folyamatát, lassan már a bútorok is érkeznek 🙂
Szerintem a következő beszámoló csütörtökön este lesz, addig is szép napot mindenkinek.
„Ha csak szeretnéd, ráérsz vele. Ha kell, vagy akarod akkor, csinálod.”