Page 8 of 9

( 2015. május 12. kedd)A ( 2015. május 9. szombat) folytatása:

A rádiófelvételt szerencsésen túléltem.

erdi_radio

Hétvége lévén a munka nem fejeződik be, örülök, hogy a projekten dolgozhatom, napi 12-15 órát ez megnyugtat, persze ez csak nyugodt körülmények között kivitelezhető és úgymond teljes kiszolgálás mellett, értem ezalatt, hogy nem nekem kell főzni és nem nekem kell a háztartást vezetni, leszámítva a gyakorlást, de ehhez kell egy Édesanya! Aki bekiabál a fiának, hogy ebéd, vagy vacsora! Szerintem e nélkül az önzetlen segítség nélkül éhen halnék. Drága anyukám Köszönöm, hogy vagy nekem és ilyen édesanyát kívánok mindenkinek, akiben a tolerancia szint nem mérhető, mert ekkora műszer nincs a világon.

Ellátogattam a felfedezők napjára is, ahol egy csodás előadást is meghallgattam a Grönlandi vitorlázásról, ami nagyon érdekes volt, ugyanis 50+-os szélben horgonyzott a Zoltánék hajója, 27 órán keresztül. Az már a képek láttán feltűnt, hogy a horgonyuk az teljesen eltért a megszokottaktól, így előadás után rá is kérdeztem és kiderült, hogy valóban egy speciális horgonyuk van, ami összesen 15kg és ez tartja a vashajót sikeresen.

És ha már ott voltam rákerültem a Földgömb című újság címoldalára is.

földgömb én

De a mai nap picit tovább tart, mert az a Támogató, aki a szemem biztonságát óvja és védi meghívott a Stilo Clothing, E S T szemüveg bemutatóra, mégis csak egy meghatározó világmárkáról van szó! És ha már divatbemutató is lesz, nem hinném, hogy másban mehetnék, mint a kedvenc PelsoNauta Sailor’s Wear stílusos vitorlás ruházatomban. Köszönöm mindkét támogatónak, hogy képviselhetem Őket.

stilo_clothing_est_foldkerules_tamogato_2 stilo_clothing_est_foldkerules_tamogato_1

vitorlas_ruhazat

És volt tombola, és nyertem!


( 2015. május 11. hétfő) Szépen kibontakozni látszik az elképzelésem, „Egy Ország Egy Gyermekért” projekt. Már megvan a teljes koncepció, még várom a jogorvoslatot a Nav-tól az adománygyűjtés kivitelezéséhez. De mi is ez valójában? : „2006-ban én kezdtem el a sérült gyermekek vitorláztatását a Balatonon egy kedves tanítványom ötlete alapján, amit sikeresen folytattunk 2008-ig. Minden évben egy-egy hétre különböző fogyatékkal foglalkozó iskolák növendékei napi váltással látogattak meg minket. Fontos azt megjegyeznem, hogy mindennemű
támogatás és ellenszolgáltatás nélkül, a rendelkezésünkre álló eszközökkel valósítottuk meg, csupán a gyerekek és a mi örömünkre. Régi álmom és vágyam, hogy megkerüljem a bolygónkat egy vitorlással, és mivel az önzetlen szeretet és támogatói beállítottságom továbbra sem enyhült, ezért arra gondoltam, hogy összekötöm a kettőt. Azt szeretném megvalósítani, hogy utam során kisebb eseményeket és rendezvényeket tartok, ahol a Bátor Tábor részére gyűjtök adományokat. Mindemellett kitaláltam az „Egy ország egy gyermekért” projektet is, aminek a célja, hogy egy adott
országban, célzottan, egy műtétre váró Magyarországon élő gyermek részére gyűjtök fedezetet a műtétre. Ez a legbonyolultabb, mert erre még nem volt példa. …”

Részlet az Aqua Magazinban megjelenő, Légrádi Márk Földkerülő projektje c. cikkből.

bator-tabor-570x230

egy_orszag_egy_gyermek_adomany_gyujtes

 


( 2015. május 9. szombat) Már készülődöm a mai rádióbeszélgetésre, ami jövő héten szombaton lesz hallható. Ez még mindig frusztrál egy picit. Már több médiaszereplővel beszéltem, hogy a lámpaláz ellen mit lehet csinálni, amire az a megnyugtató válasz érkezett, hogy semmit! Jó de mégis? Ez mindenkiben ott van, lassan meglehet szokni, vagy nem. Maximum lehet gyakorolni egy mikrofon segítségével. Szóval elnézést kérek mindenkitől, ha esetleg halkan beszélnék, vagy elakadna a szavam, de talán belejövök, vagy nem. Mindenesetre mindent megteszek, hogy a médiaszereplések jól sikerüljenek és élvezhető anyagok készüljenek a vitorlás földkerülésről.

köszönöm szépen, Márk


( 2015. május 5. kedd) Jelenleg várakozó állásponton vagyok, később kiderül, hogy miért, de addig is gyakorlok. Az út alatt magam szeretném sütni a kenyeret, persze sütőben. Ilyet még soha nem csináltam, épp itt volt az ideje megtanulni. Nehéznek tűnik, de mégsem az, csak macerás. Mivel a BL80 feliratra voltam ráhangolódva, (nem könnyű ilyet találni), ezért elkerülte a figyelmemet, hogy ez már egy bekevert liszt, és tartalmaz élesztőt. Így esett, hogy kétszer annyi élesztő lett benne. Az íze jó lett, a mellékhatást, most kihagyom 🙂IMG1880 IMG1881

 


( 2015. április 14. kedd) A tegnapi napon végre személyesen is találkozhattam a GRM-Systems Kft. magyarországi képviselőjével, Erzsébettel. Persze stílusosan egy hajón, és nagyon sokat beszélgettünk az üvegszálak rejtelmeiről, amiből épül a hajó és átbeszéltük a műgyantát is. Szerencsére Ők nem gyártanak poliészter műgyantát, azt csak nagyon jó áron forgalmazzák, ezért „csak” magas minőségű epoxi, vagy epoxy ki hogy írja, gyantát tudnak támogatásként biztosítani számunkra. Köszönjük! Ami jó, hogy kb 2 héten belül elkészül a Magyar nyelvű weboldal, de addig is telefonon tökéletes felvilágosítást adnak, persze magyarul és nem kell megijedni, a külföldi telefonszámtól, mert visszahívnak mindenkit.

műgyanta epoxi, üvegszál, kedvező ár

műgyanta epoxi, üvegszál, kedvező ár

 


( 2015. április 9. csütörtök) Erős, megbízható kötelek nélkül elég nehéz használni egy hajót. Közel egy kilométer kell egy ekkora hajóba, ezt sosem gondoltam volna, igaz én idáig mindig csak használtam. Szeretném bemutatni az új támogatónkat, családi Magyar tradicionális vállalatot, aki ezt a hatalmas mennyiségű kötelet biztosítja számunkra: Galco Kft.

hajokotelzet

A Galco Kötélgyártó és Forgalmazó Kft. története az 1860-as évekig nyúlik vissza.
A Gál családban öt generáció óta apáról fiúra szállt a kötélverő mesterség tudása és szeretete. A hagyományos kézi munkát 1971 óta fokozatosan a gépi váltotta fel, ill. egészítette ki. A cég ma is 100%-ban a család tulajdonában van.
A Galco Kft. 150 év tapasztalatát ötvözi a mai kor technológiájával. Mára a géppark területe elérte a 900 m2-t, az alkalmazottak száma a 30 főt.

Termékeink hajózáshoz:

POLIPROPILÉN KÖTÉL (PP)
Kis fajsúlyú, ezért a víz felszínén lebeg. Savakkal, tengeri organizmusokkal és rozsdásodással szembeni ellenállása miatt különösen tartós. Általános használatra

KIKÖTŐ KÖTÉL (PP)
Puha fogású, könnyen kezelhető, ultra könnyű, a víz felszínén lebegő ideális kikötőkötél

SODROTT
Kellemes fogású, rugalmas, ideális kikötőkötél, mely önmagába visszadolgozható.

POLIÉSZTER KÖTÉL (PES)
Dörzsölésnek ellenálló, hajlékony, kis nyúlású kötél

POLIESTER SOTT KÖTÉL
Puha, kellemes tapintású, ideális kézikötél

„MARINE”
Kimondottan erős, tartós kötél. Falkötélnek kiválóan alkalmas

SZÍNES POLIÉSZTER KÖTÉL
Erős, élénk színű, ideális fall kötél

SQUARELINE
Kitűnően kezelhető, rugalmas, hajlékony kikötő vagy horgonykötél. Fuxolható.

NYOLCSZÖGLETŰ KÖTÉL
Kitűnően kezelhető, a vízen lebegő, ruglamas, hajlékony kikötő vagy horgonykötél. Fuxolható.

DYNEEMA
A könnyű, de rendkívül erős dyneema bél lehetővé teszi, hogy a kis átmérőjű kötél nagy terhet is elbírjon és minimálisan nyúljon meg. A víz felszínén lebeg.

SPINNAKER SOTT
Poliészterből és dyneemából készült kombinált kötél

„PORTO” HURKOS KIKÖTŐKÖTÉL
Kimondottan erős, tartós, rugalmas kikötőkötél hurokkal a végén.

„PORTO” KÖTÉLSZIVES HORGONYKÖTÉL
Kimondottan erős, tartós, rugalmas horgonykötél kötélszívvel a végén.

Köszönjük a támogatást!

 


( 2015. április 3. péntek) És véget ért a „Gyakorlás” !                     Most gyakorolhattam először olyan dolgokat közvetlen egymás után, amiket ez idáig csak maximum oktattam. Kerültem olyan szituációkba, amikről nem gondoltam volna, hogy egyáltalán léteznek. Gondos hajókapitányként lementem a hajóra, hogy szépítsem, csinosítsam. Olyan szép kék az UV protektor az orrvitorlán és azonos szép kék lett a Lazy Yack is így függetlenül, hogy a spryhood-nak semmi különösebb baja nem volt, de hát a szépség mindenekelőtt. Az is elkészült ugyanabban a szép kékben, amit le akartam cserélni, illetve a fel és lehajtás könnyítése miatt pár centivel áthelyezni a zsanérokat, ami azt jelenti: kimérni, új lukat fúrni, a régit üvegszállal betömni, azonos színre kikevert géllel a tetejét bekenni, szépen felcsiszolni, először 80-as papírral és a végén 1200-as papírral és miután lepolírozom kész is. Mint általában egy hajón sok apró teendő van folyamatosan, amiket néha meg kell tenni. Így megérkezésemkor a szél gátolta a fedélzeti munkákat, gondoltam átállok egy másik kikötőbe, ahol majd a vitorlát is felteszem, átmotorozom.

Feltankoltam a hajót egy heti cuccal és elindultam, nem vagyok babonás, de péntek 13-át írunk. idézet facebook:

„pénteken, persze 13-án át akartam menni egy másik kikötőbe, ahol kellemesebb és este fürödhetek a forró forrásban. Elindultam a kikötőből, a vitorlák a hajóban, mert úgyis tölteni kell az akksikat, szélcsend van és ömlik az eső. elhagyom a kikötőt, és kb 300 méterre a motor leáll, amikor készítem elő az orr vitorlát, hogy feltegyem, mert látom, hogy talán lesz egy kis szél, érzem a talpam alatt, hogy nem érzem a motort. Hátramegyek, és tényleg, nem jár. Próbálom beindítani, de semmi, semmi és semmi! a szél erősödik, a hullámok kb fél méter magasak, leengedem a horgonyt, mert a part elég közel van, kb 100 méter. Hosszú a lánc, télen toldottam meg, hosszabb, mint az előirt. azt látom, hogy a vitorlát már nincs idom felhúzni, mert mire megindul a hajó, kisodródom a partra, ami közeledik lassan. Elkezdem hívni a kikötőt, hogy jöjjenek ki értem, de semmi, túl messze vagyok és nem veszik az adást, sodródom a part felé, erősödik a hullámzás és erősödik a szél. Elkezdek keresni valami telefonszámot, de nem találok, Hívom Krisztinát, hogy vegye fel a kapcsolatot a kikötővel, várok semmi, próbálom a motort semmi! Sodródom, Krisztina hív, hogy jönnek. ok, várok, közeledik a sziklás part, múlik az idő és semmi, egyszer csak jön egy pinduri motorcsónak, fabatkát sem ér, int, hogy legyek türelmes. Ok az vagyok! közeledik a part, a szél már 6 Beaufort, a hullámmagasság 1,5-2m persze várok. van egy megérzésem, keresek egy seklit, amivel összetudom kötni a horgonykötelet a horgonnyal. és igen a megérzés helyén való, feloldott a horgony, nagy sebességgel sodródom a sziklás part felé, ami kb 10 perc alatt olyan károkat okoz a Swantika oldalán, ………. remegő lábbal, ahogy csak bírom elkezdem kitekerni a horgonykötelet, de iszonyat nehéz a nedvességtől és merev, kész, bedobom a tartalék horgonyt is. Semmi, sodródom a part jön már csak kb 10m….. kb 8m…….kb6m….megáll. a melység 5méter, hívom Krisztit, mi van? Hol vannak? Még pár perc és gyalogolni fogok! Elég bejelentkezem a vész csatornán, PAN PAN PAN MY NAME IS SWANTI MY POZYCION XXXXX MY PROBLEM XXXXXX közben pakolom össze a cuccokat a hajon, amiket magammal viszek a partra. PAN PAN PAN MY NAME IS SWANTY …….. egy hang! SWANTI SWANTI WHAT IS YOU PROBLEM? ecsetelem! mire: WHAT DO YOU WANT HELIKOPTER OR BOAT? hajót, mert ketten vagyunk itt a Swanti is és én is! de MOST. ok megyünk! kb 10 perccel később látom a villogó motorost közeledni!”

IMG1798 IMG1797

Ügyesek voltak, de megszenvedték a hullámzást. Behúztak a városi kikötőbe, ahol elkezdődött a közel négy napig tartó hercehurca, az egész motort át kellett mosni, ugyanis kiderült, hogy a szárazföldön jól bevált benzinkutas megoldást, nem csak autókon alkalmazzák, hanem hajókon is. Pár euro nyereségért képes vizet tenni a gázolajba, de míg egy autó csak megáll, kiszállok belőle és sétálgatók addig egy hajón, hajóval hatalmas károkat lehet okozni. Az egész tankot ki kellett üríteni és új üzemanyagot vásárolni.

IMG1808   IMG1809

A hajó papírjait bevonták, míg nem igazolom a motor működését. Persze ahova kötöttek egy tökéletes szélcsatorna volt, így a néha nem gyaloglással töltött szabadidőmben sem tudtam a szél miatt dolgozni. Ami még különösen jól esett, hogy egy halászhajó mellé kötöttek, aminek a fenderei autógumik voltak, így a karácsonyi meglepetése a Swantinak, az új szép fehér fenderek feketék lettek. Visszakaptam az iratokat végre visszaállhattam a saját helyemre. Maradt két napom mindenre, amit el akartam végezni. Második Héten jött Gábor Skipper Tréningre. Megjött szombaton, és kérte, hogy gyakoroljuk az éjszakai menetet is, hát nekem sem kellett több és még aznap este sötétedés után elindultunk abba a kikötőbe, ahova egy héttel ezelőtt is elindultam. Kb hajnali egyre értünk át, tehát az éjszakai kikötést is gyakoroltuk. Másnap elméleteztünk és amit egy kikötött hajón lehet gyakorolni azt mindet átvettük. Következő nap persze bennem maradt, a kérés az esti vitorlázás tekintetében, így ismét sötétedéskor indultunk utunkra, megint csak éjjel hajóztunk és kötöttünk ki, közben gyakoroltuk a hullámzásban a kézi motorindítás rejtélyeit, mint a régi zsigulikon. Az egyik napra 9-10 Beaufortot mondott, így arra jutottunk, hogy parton halasztást tartunk. A térkép alapján mi egy öbölben voltunk, horgonyon és a farunk a mólóhoz volt kikötve, ennek elméletileg jónak kellett volna lennie, hiszen a víz kicsi és majdnem az összes horgonylánc lent volt és a szélnek elméletileg szemből kellett volna jönnie, amitől a szemben lévő hegy megvédene. Igen csak voltak völgyek is oldalt a sziget belseje felé, ami mint szélcsatorna funkcionált és ezért nem szemből jött a szél, hanem oldalról. Kezdődött egy kis közelharc az elemekkel, a hajót az egyre erősödő pöffös szél miatt be kellett forgatni szél felé, párhuzamosan a parttal. Ez az a rész, ahol a fizikai felkészültség jól jött. Párhuzamosan kellett a járó motor segítségével engedni a horgonyláncon, húzni a parthoz kikötött kötelet, amivel a hajó orrát húztuk a parthoz. Két órát sportoltunk, de sikerült. Gábor kérte, hogy vitorlázzunk nappal is, hogy láthasson valamit a tájból is. A hét végén, pénteken kellemes 6-7 Beaufortban vitorláztunk vissza a hon kikötőbe, teljes ködben és a látótávolság kb 1km volt, persze a hullámzás egyre magasabb csúcsokra emelkedett, néhol elérte a 2-5, 3 métert, de ez raum menet miatt ez nem volt zavaró. Persze sötétben kötöttünk ki, ami mostanra már profin ment.

Hazafelé a repülőn a biztonsági övem nem működött, ez nem volt túl megnyugtató, de szerencsére nem volt rá szükség.

A levont konzekvenciáim: Soha nem fogok a hajóval úgy elindulni, ha nincs felszerelve a vitorla.

Sokkal nagyobb horgonyt kell feltenni, mint az előírt és hosszabb lánccal.

Az épülő hajóban az üzemanyagtank falán lesz kémlelőnyílás, hogy mindig láthassam, mi van a tankban.

Ez volt életem legsűrűbb gyakorlása, végre!

Mielőtt kimentem kb 2 órán keresztül próbálgattam a Stilo Clothing EST szemüvegeit, több szempont alapján: A hajón nem csak fentről, azaz a nap felől jön az erős fény, hanem a vakító fehér hajó is visszaveri és ráadásul még a víz is tükrözi minden irányból. Mennyire marad a fejemen, már több szemüvegem a vizek martalékává vált így ez egy fontos szempont. A választás jól sikerült, minden irányból véd és nem lettem Zorró. Köszönöm a Támogatás ás csak ajánlani tudom!

IMG1820 IMG1817

stilo clothing logo c12q minta                            ESTlogo


( 2015. április 2. csütörtök) Már fáznom sem kell 🙂

Mára kezdek magamhoz térni a jól sikerült közel két és fél hetes edzésből, amit részletesen megírok. A mai munkának meg is lett a gyümölcse, azaz ruhája, mert véletlen folytán egymásra találtunk az új Támogatóval, aki az úthoz szükséges, minden körülmények között jól vizsgázott ruházatot biztosítja, ami ráadásul nagyon jól néz ki. Szeretném bemutatni csapatunk új tagját és egyben Támogatóját:

vitorlas_ruhazat

PelsoNauta

Hajós ruházat hajósoktól hajósoknak.

Hiánypótló, minőségi magyar termékek, melyek főként a vitorlázók igényeit hivatottak kielégíteni.

Évtizedes ruhaipari, vízisport és vitorlázó tapasztalatunk összeolvasztásával kerülnek a PelsoNauta termékek műhelyünkből a fedélzetre azzal a céllal, hogy vitorlázás közben praktikus viseletet nyújtsanak, a parton pedig sugallják a ‘Hajós életérzést’ – akár hétköznapokon is felidézve a vízre szállás élményét…

Köszönjük szépen a Támogatást!

 


( 2015. március 9. héfő) A hajón nagyon sok saját fejlesztés lesz, amiket nem szándékozom levédeni és így szabadon használhatók. Ilyen lesz a számítógép rendszer is, aminek a lényege, hogy a nyolc kamera adatait folyamatosan gyűjti és rögzíti, az összes műszer, széljelző, mélységmérő, navigáció stb adatokat feldolgozza, kijelzi és rögzíti. Az ehhez szükséges szoftvereket az új Támogatónkkal karöltve dolgozzuk ki. új támogatónk:

BSCE logo

A BSCE a nemzetközi Solidius Cégcsoport tagja. Elsődlegesen pénzintézeteknek és telekommunikációs cégeknek szállítanak egyedi szoftver megoldásokat, a legkülönbözőbb területere (alaprendszerek, üzleti intelligencia megoldások, workflow és front end szoftverek, CRM megoldások, okos telefonra és tabletekre írott applikációk). Irodáik Magyarország, Svájc, Németország, Ausztria www.bsce.hu

 Köszönjük a támogatást.


( 2015. március 6. péntek)  A „Vitorlás Földkerülés egy nemes célért 2016-19” projekt kiemelt része a hajóépítés. Ehhez nagyon-nagyon sok minden kell + két nagy értékű, nagyon fontos dolog: üvegszál és műgyanta! A tegnapi sikeres tárgyalás eredményeképpen beszeretném mutatni új és egyben kiemelt támogatónkat a GRM Systems Kft.

műgyanta epoxi, üvegszál, kedvező ár

GRM Systems Kft. egy progresszív vállalat, aki termeléssel és értékesítéssel foglalkozik. Kompozit anyagok használata a  racing hajók,árbóc építéshez, ultrakönnyű repülőgépek, versenyautó és motorkerékpár alváz, szörf és szörf deszkák, csónakevező, jégkorong-botok, nyomtatási hengerek, orvosi felszerelések és egyéb alkalmazásokra használható. Cégünk 2004-ben alakult, széles választékot kínalunk, ami közé tartozik a carbon és cevlar  szövet, beleértve a hibrideket, üveg-szövet, alumínium szövet,  diolen réteg szövet, szendvics és méhsejt anyagok, epoxigyanták, és sok minden más . A teljes ajánlatunkat a katalógusban vagy a web oldalunkon található meg: www.grm-systems.cz A termékek qualitycertificates és műszaki adatlapok biztosítunk.

Elérhetőség:

Alžběta Koháriková,  Magyarul Erzsébet
Beszélt nyelv: Magyar
Mobil: +420 608 824 629
e-mail: bety@grm-systems.cz

köszönjük a támogatást.


« Older posts Newer posts »

© 2024

Theme by Anders NorenUp ↑