Aki a hajóhoz szükséges vitorlázatot, lazy jack-et és sprayhood-ot biztosítja számunkra, ki vajon Ő?
A hajó vitorlázata szinte a legkényesebb téma, ugyanis három és fél évig működnie kell, folyamatos üzemben. A grósz (nagyvitorla) úgynevezett telilatnis (vízszintes teljes hosszúságban elnyúló merevítő)lesz, az erők jobb eloszlatásáért, ez fontos a reffeléseknél (művelet: ha a hajó folyamatosan jobban dől az optimális szögnél, célszerű reffelni azaz a vitorlafelületet csökkenteni).
Hasznos az is, hogy a vitorlázat átmenetet képez a versenyvitorla és a túravitorla között, de ezt a számítógépes tervezésnél nagy odafigyeléssel meg lehet tervezni. A varratoknál nem elég csak varrni a vásznakat, már a vágást is hőkéssel kell végezni, hogy a szálak ne tudjanak foszlásnak indulni. Ezt követően ragasztani és varrni kell az illesztéseket.
A riggtervezés is nagyon fontos dolog, főleg a reffsor esetében (Nem minden nagyvitorlán van, vízszintesen elhelyezkedő a vitorlába belepréselt karikákból, mindkét oldalra a bumm vastagságától függően zsinórok lógnak ki, amit vitorla csökkentés esetén a bummhoz kötünk) illetve körülötte elkerülhetetlen a vászon megerősítése, vastagság növelése.
A spinnaker elengedhetetlen egy hosszú távú túravitorlázás esetén, ami által a hátszéltől fél szélig tartó terjedelemben, kellemes szélben kényelmesen, gyorsabban lehet menni, mint a többi vitorlázattal össesen. Ez persze a körülményektől is függ.
A hajón lesz lazy jack (bummra szerelt vitorla tároló zsák) amiben a vitorlát lehet tárolni, így óvva a napsugárzástól (UV) Az orrvitorlából két típus előnyös, a viharfock és genoa (génua) amit fock rollerrel lehet állítani. a genoa (génua) topp Forstag-os (rögzíti a hajó orrát az árbochoz, erre húzzák fel az orrvitorlát) lesz ami azt jelenti, hogy a hajó orrától az árbóc csúcsáig ér.
Sokan használnak Biminit (mostanában, divatba jött a koppitot eltakaró napernyő, esernyő, anyaga ponyva) de ez a vitorlázást 100%-ban zavarja, nem lehet tőle látni a vitorlát és az árbócon lévő széljelzőt sem. Ezért a földkerülő hajón ilyen nem lesz.
Ellenben a sprayhood (a hullám ok és szél ellen ad menedéket a fedélzeten anyaga szintén ponyva) nagyon hasznos és ez lesz egy picit jobban meghosszabbítva, így részben hajaz a biminire, de mégsem zavarja a kilátást.
• vissza a támogatókhoz
• tovább a bútorokhoz
• tovább a vitorlázathoz
• tovább a Fa rétegelt lemezhez